כהן: "לא ניתן לרפורמים את התענוג לפרק את הממשלה"

    זו הייתה שנה דחוסה ועמוסה. תחילתה בתיקון גזירות הממשלה הקודמת. הצלחנו למחוק כמעט את כל הגזרות. ובהמשכה, עבדנו על דברים חדשים ועברנו לקדם יוזמות חשובות. בסך הכל אפשר לומר: זו הייתה שנה טובה מאוד לעולם התורה ולחינוך הטהור
    ישראל פריי No Comments on כהן: "לא ניתן לרפורמים את התענוג לפרק את הממשלה"

    סגן שר האוצר מסכם שנה מהבחירות: "זו הייתה שנה טובה מאוד לעולם התורה ולחינוך הטהור" • על הבטחת ההכנסה לאברכים: "הכסף נמצא ויועבר בקרוב לחשבונות האברכים רטוראקטיבית" • "הרפורמים מאוד רוצים לפרק את הממשלה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    זו הייתה שנה דחוסה ועמוסה. תחילתה בתיקון גזירות הממשלה הקודמת. הצלחנו למחוק כמעט את כל הגזרות. ובהמשכה, עבדנו על דברים חדשים ועברנו לקדם יוזמות חשובות. בסך הכל אפשר לומר: זו הייתה שנה טובה מאוד לעולם התורה ולחינוך הטהור
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראיון מיוחד לסיכום שנה מהבחירות האחרונות שהובילו לכינון הממשלה הנוכחית בה נוטלות הסיעות החרדיות חלק מרכזי, העניק הערב ב"מהדורה המרכזית" סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) שסקר בסיפוק את הישגי מפלגתו והממשלה בה הוא חבר, תוך שהוא מביע אופטימיות לקראת הבאות.

    "זו הייתה שנה דחוסה ועמוסה", פתח כהן, "תחילתה בתיקון גזירות הממשלה הקודמת. הצלחנו למחוק כמעט את כל הגזרות. ובהמשכה, עבדנו על דברים חדשים ועברנו לקדם יוזמות חשובות. בסך הכל אפשר לומר: זו הייתה שנה טובה מאוד לעולם התורה ולחינוך הטהור".

    לא הצלחתם עדיין להפחית את יוקר המחיה בישראל.

    "אני רוצה להזכיר לך שמדד המחירים לצרכן נמצא בירידה, זה אומר שמחירי המוצרים לא עלו, אבל עדיין יש הרבה מה לעשות, בעיקר בהוזלת מוצרי היסוד. גם סוגיית הדיור נמצאת בטיפול מתקדם. מאות דירות כבר נבנות במחיר למשתכן. אותם זוגות צעירים שחתמו על כזאת קנייה, למעשה נמצאים כבר בתהליך בו הם קונים דירה במחיר שנמוך ב – 20%-25 ממחיר השוק".

    "אלו לא תהליכים של זבנג וגמרנו. לבנות דירה לוקח 3 שנים, התהליכים בעיצומם ויראו בקרוב את התוצאות. יש את ההוזלה במחירי התחבורה הציבורית והמים שזה חיסכון של מאות שקלים למשפחה. גם בנושאי הפרות והירקות, מטפל ידידנו יצחק ועקנין בסוגיית החקלאים, שהם למעשה מרוויחים מעט מאד מהמחיר שאנחנו משלמים בסופר. ישנם פערי תיווך עצומים שהולכים בהעברת הידיים הרבה, צריכים לטפל בזה".

    על החזרת הבטחת ההכנסה לאברכים ציין סגן השר כי למעלה מעשרת אלפים אברכים יזכו לקבל את הסכום של 1140 ש"ח לחודש, הגם שזה יקרא כעת מעט שונה, ויכנס תחת סעיף 'קרן תמיכה ללומדי תורה'. "הכספים עדיין לא הועברו לאברכים, אבל הם נמצאים וזה ישולם רטוראקטיבית".

    ומה בעניין הנושא המדובר ביותר בימים האחרונים, הלא הם מתווה הכותל והישגי הרפורמים? ""זה חוזר על עצמו במחזוריות קבועה. כמו שעד היום התגברנו עליהם – נתגבר אליהם גם עתה".

    האם הממשלה תתפרק סביב משבר הרפורמים?

    "לא ניתן לרפורמים את הזכות לפרק את הממשלה, למרות שהם מאוד מאוד רוצים לפרק אותה. אנחנו מתפקדים בצורה מעולה. יש שיתוף פעולה מעולה עם שר החינוך בנט, עם יהדות התורה, קיימים פה ושם הבדלי ניואנסים ורעיונות אבל בסך הכל שיתוף פעולה מבורך שלהערכתי ימשיך ויפרח".



    0 תגובות